Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimal Route Planning for Electric Vehicles
Juřík, Tomáš ; Franek, Lešek (oponent) ; Fiedler, Petr (vedoucí práce)
V této práci popisujeme algoritmy, které umí vypočítat trasy pro elektické vozidla. Tyto trasy mohou být vypočítány v závislosti na jednoduchých metrikách, jako jsou například vzdálenost a doba dojezdu, nebo v závislosti na pokročilejší metrice, jako je například energeticky optimální metrika. Tato metrika je parametrizovatelná konstrukcí elektrického vozidla. Dále popisujeme nový algoritmus, který vypočítá energeticky optimální trasy, které jsou více přijatelné pro řidiče, protože zároveň zohledňují metriku času při výpočtu trasy.
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This bachelors thesis is focused on technologies used for storing electric energy in electric vehicles. The first chapter deals with history of technologies for electric energy storing and their use in early electric vehicles. It continues by description of electric vehicles that were occasionally produced through the 20th century, up to 1990s when this technology became attractive again. The following chapter describes types of electric cars and gives us examples of currently produced cars. The third part deals with technologies used in present and recent past. Subsequently, in the last chapter, there are introduced technologies which might be sufficient substitution to current systems or even to conventional combustion engines in future.
Elektrická vozidla jako akumulační prvek pro elektrické sítě
Novák, Martin ; Minařík,, Daniel (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi akumulace elektrické energie pomocí elektrických vozidel a jejich využití k regulačním potřebám elektrické sítě. V úvodu této práce je popsán současný stav elektromobility ve světě spolu s popisem situace v České republice. Dále jsou v úvodní části shrnuty hlavní výhody a nevýhody širokého nasazení elektrických vozidel v dopravě. V druhé části diplomové práce je provedeno rozdělení vozidel do tří hlavních skupin. V třetí části diplomové práce jsou uvedeny používané systémy na akumulaci a generaci energie ve vozidlech. V této části práce jsou jednotlivé parametry akumulačních systémů přehledně porovnány. Další kapitola obsahuje seznam dnešních bateriových elektrických vozidel s jejich důležitými technickými parametry. Pátá kapitola shrnuje možnosti využití elektromobilů pro potřeby elektrické sítě při využití systému Vehicle-to-grid. Podrobněji jsou v této kapitole rozebrány podpůrné služby elektrické sítě v České republice. V poslední části této diplomové práce je vypočten ekonomický potenciál elektrických vozidel při poskytování služeb primární a sekundární regulace.
Application of Sustainable Development Concept as a Factor of International Competitiveness
Kolmosová, Lucia ; Kojdová, Zuzana (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
This Master's thesis focuses on the application of the sustainable development concept in the company Volkswagen Slovakia to enhance its competitiveness. The automotive company is analysed as a player in the sustainable mobility industry and its current strategy is evaluated in sense of sustainability. Based on the most relevant aspects of the analytical part, several recommendations are suggested that should boost the firm's operations in the area of electric vehicles production and mobility service providing and which should contribute to achieving the eco-advantage in the industry.
EV smart charging and BESS in increasing the PV hosting capacity of distribution networks
Filip, Robin ; Lehtonen, Matti (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
The master's thesis deals with the impact of charging of electric vehicles and battery energy storage systems on photovoltaic hosting capacity of low voltage distribution networks. A Monte Carlo-based simulation is used to analyze predominantly rural, intermediate and predominantly urban regions facing different penetrations of electric vehicles utilizing uncontrolled and controlled charging and evaluate their impact on photovoltaic hosting capacity of Finnish residential areas. Subsequently, electric vehicles are both replaced and supplemented by residential battery energy storage systems and the impact is studied. The thesis ends with a short feasibility analysis of BESS utilization.
New Technologies in Transportation
Šimon, Daniel ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
Electric vehicle is a better replacement of internal combustion vehicle, while maintaining its purpose. An electric vehicle offers enhancements in power, it can produce maximum power in seconds, without the need for transmission, minimizing losses in power. A simple design of its engine with single movable part reduces maintenance costs and overall wear and tear. Internal combustion vehicle's 38% thermal efficiency, when compared to 90% energy conversion efficiency. showing dominance of electric vehicle in terms of power and engine capabilities. It is known that internal combustion vehicles are polluting environment with their combustion process, producing 67 tons of CO2 emissions per life cycle of the vehicle, in comparison to electric vehicle that does not directly produce any CO2 emissions, its manufacturing and upstream emissions are 50% lower. Depending on cleaner sources of the energy, emissions can be lowered by more than 300% per life cycle of vehicle by replacing polluting heat power plants with cleaner energy generation solutions. In terms of safety in transportation since 2001 European union recorded more than 50% reduction in causalities on the roads with enforcement of advanced driver assistance systems. It tends to further reduce these causalities by testing and implementing new systems (eCall, collision avoidance systems,…). With advanced driver assistance systems society is only few years from first autonomous vehicles that can improve way of transportation we know now. Limited by their own security, technological faults and law liability.
Aplikace ultrakapacitorů v dopravních systémech
Kalina, Emil ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá relativně novými součástkami umožňujícími akumulaci elektrické energie - ultrakapacitory. Zaměřuje se na jejich aplikaci v dopravní technice - v elektrických vozidlech nezávislé trakce. Byl navržen a ověřen systém ultrakapacitor + DC/DC přizpůsobovací měnič, jehož řízení novým způsobem velmi příznivě modifikuje časový průběh proudu trakčního akumulátoru během jízdního cyklu. Navržené zapojení ultrakapacitoru a DC/DC měniče zakomponované do struktury pohonu experimentálního elektrického vozidla s asynchronním motorem přispělo ke zvýšení dojezdu cca o 16% (zjištěno experimentálními zkouškami). Toho bylo dosaženo zejména omezením odběru proudových špiček z akumulátorové baterie, a také zefektivněním ukládání energie získané při rekuperačním elektrodynamickém brzdění vozidla. Jádrem systému je řízení přizpůsobovacího měniče za účelem aktivní filtrace proudu akumulátoru na jeho dlouhodobou střední hodnotu tj. odstranění proudových (výkonových) špiček způsobených akcelerací z nenulové počáteční rychlosti nebo rekuperačním brzděním. Toto je realizováno podřízenou proudovou smyčkou. Té je ještě ovšem nadřazena napěťová regulační smyčka, která nastavuje z dlouhodobého hlediska napětí ultrakapacitoru na vhodnou velikost - nepřímo úměrnou rychlosti vozidla. Tak je zajištěn vhodný energetický management ultrakapacitoru. Dále byly ověřeny vlastnosti souboru ultrakapacitorů, a shrnuty a kriticky zhodnoceny metody pro omezení vlivu rozdílnosti kapacit při sériovém zapojení.
Aspekty elektromobility v podmínkách evropského trhu
Sedláček, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektromobilů v Evropě. Bližší pozornost byla v rámci praktické části zaměřena na míru využívání elektromobilů v porovnání s vozy se spalovacími motory. Dále se práce zaměřuje na problematiku vývoje infrastruktury dobíjecích bodů spolu s množstvím nově registrovaných elektromobilů. Opomenut nebyl ani cenový vývoj konkrétních vozidel v souvislosti s poptávkou po těchto vozidlech. Závěrem jsou vytyčeny návrhy, které mohou vést k zvýšení míry dostupnosti a využívání vozidel na elektrický pohon.
Noise generator for electric cars
Sleiman, Adham ; Horák, Aleš (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the multifaceted aspects of noise generation in electric vehicles. By exploring regulations, industry practices, and presenting innovative noise generation models, it advances our understanding of this emerging issue. The research findings can guide the development of quieter and more sustainable electric vehicles, contributing to a positive user experience and a harmonious coexistence with the environment.
Vyhodnocení možnosti úpravy vybrané části sítě veřejného osvětlení pro nabíjení EV
Hýsek, David ; Vrána, Michal (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konceptem smart cities v rámci motivace pro využití synergie sítě veřejného osvětlení a nabíjecích bodů. Práce poskytuje přehled projektů z České republiky i zahraničí se zaměřením na úpravy sítě městského veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel. Jsou zde rozebrány různé varianty instalací nabíjecích stanic a jejich řízení. Dalším důležitým tématem je výběr vhodné lokality pro umístění nabíjecích stanic a koncept synergického propojení těchto stanic s existující sítí veřejného osvětlení. V rámci práce jsou navrženy scénáře využití stávající sítě veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel a scénáře pro přivedení paralelního kabelu k této síti ve vybraných brněnských lokalitách. Cílem je optimalizovat efektivitu a výkon sítě veřejného osvětlení a současně poskytnout dobíjecí infrastrukturu pro elektrická vozidla. Výsledky diplomové práce představují cenný přínos pro urbanistické plánování a rozvoj smart cities, které se zaměřují na udržitelnou a ekologicky šetrnou mobilitu. Synergie mezi sítí veřejného osvětlení a nabíjecími body představuje potenciál pro efektivní využití infrastruktury ve městském prostředí a zároveň přispívá k snižování emisí skleníkových plynů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.